Zwracajmy uwagę na to, w jakie gry grają dzieci.

NIEBEZPIECZNE GRY, W KTÓRE DZIECI GRAĆ NIE POWINNY

 

Manhunt 1 i 2

Dziecko-gracz jako wyjątkowy morderca. Manhunt 2 to wyjątkowo brutalna, w niezwykle naturalistyczny sposób przedstawia liczne zbrodnie, które są w niej kluczem do sukcesu. Grafika jest mroczna, klimat gry oscyluję wokół nieustannego zagrożenia, niepewności czy też najzwyklejszego panicznego strachu.

 F.E.A.R.

Dziecko-gracz jako komandos o nadprzyrodzonych zdolnościach. W grze pojawia się wiele drastycznych scen, widoki szkieletów, poszarpanych zwłok ludzkich. Generalnie ideą całej gry jest wystraszenie grającego, poprzez oddziaływanie na jego podświadomość oraz wyzwalanie natychmiastowej walki. W gruncie rzeczy żołnierze FEAR to zwykli zabójcy.

 Resident Evil (cała seria)

Resident Evil 4 Wii Edition to kolejna edycja popularnej serii z gatunku surival horror. Bohater (gracz) trafia do pewnej wsi, opanowanej przez mutanty, zombie i inne przerażające stworzenia. Jedyną formą sukcesu jest zabicie przeciwnika. Dziecko znajduje w niej wiele brutalnych scen eliminacji każdego napotkanego wroga. Chociaż gra jest adresowana do dorosłych graczy, często sięgają po nią dzieci.

GTA (cała seria)

Dziecko-gracz, jako członek mafijnej rodziny. Cała gra opiera się na gloryfikacji przemocy i zbrodni, gdzie użytkownik nabiera przekonania, iż przemoc i brutalność pomagają w zdobyciu autorytetu i władzy. W grze użytkownicy mogą pozbyć się wszelkich ograniczeń moralnych i prawnych, a następnie jako część wielkiej machiny przestępczej grabić, kraść oraz w razie potrzeby zabijać.

Carmageddon 2

Dziecko-gracz-kierowca-zabójca. To gra, która przeszła do historii dzięki ogromnej popularności i brutalności. Zwykłe wyścigi samochodowe, mimo że są sportem ekscytującym i niebezpiecznym, nie dają graczom naprawdę tego czego oczekują. Tym, co w grze jest szczególnie niebezpieczne, to bezkarne zabijanie pieszych i innych kierowców oraz zamienianie drogi w pasmo zbrodni, ubranej w szaty „dobrej zabawy”.

The Punisher

Gracz otrzymuje do dyspozycji pokaźny arsenał broni, który można – w zależności od naszych potrzeb – nieustannie modernizować. Duża dawka przemocy, mroczna i sugestywna grafika wydatnie przedstawia przerażający klimat brudnych ulic, plugawych bandytów, czy też naturalistycznych migawek z notorycznych egzekucji. Tytułowy bohater to pogromca działający w akcie zemsty za zabicie jego rodziny i morduje w bezwzględny sposób wszystkich złoczyńców, którzy staną mu na drodze.

Postal 1 i 2

Należy do najbardziej kontrowersyjnych gier akcji – jej sprzedaży zakazano oficjalnie w wielu krajach. Program stał się znany przede wszystkim dzięki przeładowanej sadystyczną brutalnością formule zabawy.

Likwidacja ofiar odbywa się przy pomocy dziewięciu śmiercionośnych narzędzi o charakterze wybitnie niszczycielskim (granaty, pistolet maszynowy, strzelba, karabin szturmowy, miny, butelki z benzyną, wyrzutnia rakiet, granatnik napalmowy i miotacz płomieni). Zabijanie przeobrażono w zabawę oraz pole wielkiej satysfakcji, gdzie o śmierci napotkanej osoby decyduje kaprys gracza.

Hitman

Dziecko-gracz jako nieśmiertelny bohater. Główny bohater gry to agent 047 „wyhodowany’ morderca. Gracz wciela się w postać seryjnego mordercy, który umie rozwiązywać napotkane problemy tylko przez zabijanie. Jego zadaniem jest bezszelestne, perfekcyjnie zaplanowane prowadzenie egzekucji kolejnych ofiar oraz maskowanie po sobie śladów.

Ojciec Chrzestny

Gra opowiada o najsłynniejszej rodzinie mafijnej w Stanach Zjednoczonych. Jeśli gracz się wykaże swoimi zdolnościami ma szansę na zawodowy awans w przestępczej hierarchii i zyskuje należyty respekt. Może zdobywać kolejne szczeble kariery tylko poprzez czyny przestępcze i „dyplomację”.

Grę tą można uznać za doskonały podręcznik pt. „Jak zostać doskonałym gangsterem?”. Gra wprowadza równoznaczność pomiędzy sukcesem a zbrodnią. Jej mottem mogą być słowa: „Im bardziej jesteś bezwzględny tym szybciej będziesz awansował”.

Call of Duty

Cóż nie pokazuje okrucieństwa, terroru, bezprawia i oszustwa politycznego lepiej niż wojna? Czym byłaby historia bez konfliktów zbrojnych…? Druga wojna światowa ujawniła do czego tak naprawdę zdolni są ludzie; humanitaryzm zsunął się w czeluście podświadomości ludzkiej. Kobiety, dzieci, młodzież, starcy, inteligencja – co za różnica? Wszyscy skończyli tak samo….Wiele było gier próbujących oddać, choć namiastkę tego, co wyrządziła ludziom ta wojna. Jednak żadna nie pokazała tego w taki sposób jak Call of Duty.

Fallout

Jest to gra typu RPG. Bohater tej gry wciela się w mieszkańca wioski oznaczonej numerem 13. Trafia do nierealnego świata, w którym przyjdzie się mu zmierzyć z licznymi wrogami, w tym monstrualnymi postaciami rodem z fantastycznych filmów. Świat jego walki to postnuklearna ruina.

Dziecko-gracz prowadzi niebezpieczną misję skierowana na penetrację wrogiego świata, wykradanie artefaktów (magicznych przedmiotów) oraz zabijanie wyznaczonych wrogów. W wyniku skażonego środowiska ma do czynienia ze zdeformowanymi biologicznie stworami. I znowu zabijanie, destrukcja i walka są jedynymi sposobami na przetrwanie.

Doom (cała seria)

Dziecko-gracz jako żołnierz-bohater. Bohater gry, którym sterujemy, jest nowo przybyłym na planetę marines, rozpoczynającym swą służbę dla korporacji. Bohater rozpoczyna śmiertelną walkę z licznymi demonami opanowującymi marsjańską bazę. Pod pozorem bohaterstwa kreuje wizerunek brutalnego wojownika, dla którego zabijanie staje się jedynym sposobem funkcjonowania i osiągania celu. Z obrazu śmierci uczyniono w grze kolorowe widowisko.

 Counter Strike

Dziecko-gracz jako członek antyterrorystycznego zespołu lub… terrorysta. Gra oparta na wspólnym działaniu drużyny, a nie pojedynczego gracza. Cele drużyn są zawsze sprzeczne ze sobą - jeżeli terroryści mają wysadzić jakiś obiekt, antyterroryści mają nie dopuścić do tego, oraz odwrotnie - jeżeli antyterroryści mają uwolnić zakładników, terroryści mają im to uniemożliwić. Drużyna, która zdoła osiągnąć swój cel, albo zabije wszystkich przeciwników z drugiej grupy, wygrywa rundę. Przemoc w dużym stopniu stanowi o sensie gry. Gra potrafi przykuć gracza na długie godziny. Poprzez zmienność ról, zamazana została całkowicie granica między tym co dobre, a tym co złe.

The Darkness

Mafijne porachunki, nocne życie Nowego Jorku, pożeranie serc, strzelaniny, wybuchy... Wszystko to możemy znaleźć w grze The Darkness. Wcielamy się w postać Jackiego Estacado - sieroty przygarniętego przez nowojorskiego mafijnego bossa i wychowanego na bardzo skutecznego zabójcę. W dniu 21 urodzin okazuje się, że nawet aż za bardzo skutecznego - nasz przybrany wujek, Paulie Franchetti postanawia bowiem zorganizować nam jedyne i niepowtarzalne, wybuchowe urodziny. Jednak to nie jedyny prezent, jaki dostanie nasz szczęśliwy jubilat - od śmierci w wybuchu ratuje go tytułowy Darkness. Po tym wydarzeniu życie Jackiego nie będzie już nigdy takie samo, jak wcześniej bowiem główny bohater przeistacza się w demona o ludzkim ciele, który żywi się sercami zabitych wrogów. Ponadto zyskuje magiczne moce, które ułatwiają mu zadanie w krwawej rzeźni.

Jericho

Na odległej pustyni pojawia się miasto Al-Khali, które od dawna uważano za zaginione. Okazuje się ono być źródłem wszelkiego zła, zostaje więc sformowany oddział, który ma zbadać całą sytuację. Jednak to co spotkają przerasta nawet ich wyobraźnię.. Wokół Al-Khali rodziły się i umierały cywilizacje, a ono trwało - bo jest bramą więzienną. W jego wnętrzu można znaleźć wejście, czy też wejścia, prowadzące do sfer, co się mgłami mienią, poza czasem i przestrzenią. Tam Bóg uwięził swego Pierworodnego. Pierworodny był istotą bez płci, bez sumienia, bez uczuć i bez miłości. Był zdolny do absolutnego zła. Gracz kieruje oddziałem wyspecjalizowanej jednostki, której zadaniem jest poskromienie owego zła. Cała fabuła gry utrzymana jest w mrocznej i niebezpiecznej atmosferze. Od samego początku gry do czynienia będziemy mieli z obrazami śmierci i poczuciem śmiertelnego zagrożenia.

Fallout

Bohater tej gry wciela się w mieszkańca wioski oznaczonej numerem 13. Świat z którym przyjdzie się zmierzyć potencjalnemu graczowi to po nuklearna ruina. Podstawowymi zadaniami jest penetracja wrogiego świata, wykradanie artefaktów (magicznych przedmiotów) oraz zabicie wyznaczonych wrogów. W wyniku skażonego środowiska będziemy mieli do czynienia ze zdeformowanymi biologicznie stworami.

 The Guy Game

Gra quiz (tzw. trivia game) dedykowana wszystkim dorosłym mężczyznom. Jak każda produkcja tego typu, The Guy Game, bo tak nazywa się to „dzieło”, oferuje setki różnych pytań, na które trzeba odpowiadać, a elementem odróżniającym ten tytuł od innych gier-quizów są liczne clipy filmowe z udziałem dziewcząt, nakręcone w lecie na wyspie South Padre w Teksasie.

W rozgrywce może brać udział do czterech graczy. W pierwszej rundzie gry, podobnie jak cztery kobiety znajdujące się na ekranie, odpowiadają oni na zadawane pytania. Jeżeli dziewczyna nie odpowie na pytanie, wówczas musi pokazać swój krągły i ponętny biust. Przy czym, to czy zobaczymy go zależne jest wskaźnika o nazwie „flash-o-meter”, który odzwierciedla poziom „golizny” w grze. Gracz odpowiadając prawidłowo na pytania otrzymuje bonus, który stopniowo powiększa poziom wskaźnika. Na początku, przy niskim jego stanie kobiece biusty będą zakryte przez logo gry. Gdy jego poziom wzrośnie logo zmieni się w mozaikę rozmazującą biust, a gdy osiągnie stan maksymalny wówczas zobaczymy nieocenzurowane clipy.

 Mortal Kombat Deception

Jest to kolejna odsłona bardzo sławnej i krwawej gry, która doczekała się nawet swojej ekranizacji. Cel gracza nie jest zbyt skomplikowany. Ma on walczyć na śmierć i życie a w konsekwencji zabić przeciwnika. Zabić ale nie byle jak... Mamy w tym celu do dyspozycji 24 zawodników a każdy z nich ma bardzo rozbudowany system walki. Ponadto każdy z nich ma swoje tajemnicze śmiertelne ciosy które zadają największe uszkodzenia. Gra jest w formacie trójwymiarowym aby sprawiała wrażenia realistycznej walki. Gracz wybiera sobie wojownika, którym zamierza pokonać wszystkich wojowników. Walka odbywa się w formie pojedynku. Kiedy dochodzi do końcowej fazy pojedynku a nasz przeciwnik ledwo stoi na nogach na ekranie jawi się napis „finisch him” co w tłumaczenia na j. polski oznacza „wykończ go” . Wtedy mamy możliwość dokonania efektownej czyli bardzo brutalnej egzekucji. Każdy gracz posiada indywidualny sposób zabijania. Mortal Kombat przepełniona jest drastycznymi walkami, hektolitrami krwi rozrywanych ciał.

 Rumble Roses

Jest to gra produkcji japońskiej. Podobnie jak w Mortal Kombat oparta o walki w trój wymiarze z tą różnicą że udział w walkach biorą tylko skąpo (bikini) albo niewinnie (uczennica, pokojówka) odziane kobiety.

 Half Life 2

Akcja toczy się w kilka lat po wydarzeniach jakie miały miejsce w kompleksie naukowym Black Mesa. Sytuacja zmieniła się na gorsze. Na Ziemi wylądowali kosmici, zwani Combine, którzy zamiast przywieźć nowe technologie i uczynić świat rajem, zniewolili ludzkość, tworząc rząd tylko z nazwy pełniący swą funkcję, a tak naprawdę wykonujący polecenia swych mocodawców. Głównym bohaterem jest Gordon Freeman, który swą przygodę rozpoczyna od przybycia do miasta City 17. Jednego z wielu rządzonych przez kosmitów, przy pomocy specjalnie powołanych oddziałów przypominających dawne SS.
Świat wygląda niezwykle przygnębiająco. Wszędzie kręcą się strażnicy z elektrycznymi pałkami oraz bronią gotową do strzału. Poustawiano zapory, latające kamery śledzą każdy nasz ruch, do automatów żywnościowych stoją kolejki, a z głośników płyną teksty propagandowe. Ogólnie przypomina to ustrój, jakiego pozbyliśmy się kilka lat temu.

 Doom 3

Bohater, którym sterujemy, jest nowo przybyłym na planetę marine, który właśnie rozpoczyna swą służbę dla korporacji jako ochroniarz. Gdy dostaje od sierżanta Kelly'ego pierwsze zadanie do wykonania, zaczynają się dziać dziwne rzeczy.

Nasz marine napotyka naukowca twierdzącego, że widział szatana i został zmuszony aby zbudować mu klatkę. Jak się okazuje, badania nad teleportacją wymykają się spod kontroli. Cała marsjańska baza zostaje opanowana przez demony i zarasta krwawymi mackami, które wystają ze ścian i zwisają z sufitów. Ludzie zmieniają się w zombie. Gra wywołuje ogromny lęk

 

Counter Strike

Gra oparta jest na wspólnym działaniu drużyny, a nie pojedynczego gracza. Gracz może się wcielić w antyterrorystę (CT) lub terrorystę (T).

Cele drużyn są zawsze sprzeczne ze sobą - jeżeli terroryści mają wysadzić jakiś obiekt, antyterroryści mają nie dopuścić do tego, oraz odwrotnie - jeżeli antyterroryści mają uwolnić zakładników, terroryści mają im to uniemożliwić.

Drużyna, która zdoła osiągnąć swój cel, albo zabije wszystkich przeciwników z drugiej grupy, wygrywa rundę. Przemoc w dużym stopniu stanowi o sensie gry. Gra potrafi przykuć gracza na długie godziny.

 

 Artykuł przygotowany przez mscdn.pl